Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Calea Maritimă de Nord. Rusia îşi consolidează poziţia strategică în Oceanul Arctic
Rusia are planuri mari pentru Calea Maritimă de Nord, partea a Oceanului Arctic care se află sub administrarea Moscovei, care acum este într-un proces de consolidare a capacităților care să-i permită livrarea unui volum mai mare de mărfuri prin această regiune.
de  S.I. Catalin

,,Principala noastră prioritate sunt spărgătoarele nucleare de gheaţă, porturile, navele de sprijin și sateliții", spune Maxim Kulinko, un reprezentant de top al companiei rusești de energie nucleară Rosatom, potrivit The Moscow Times.

Potrivit lui Kulinko, Rusia nu va construi numai opt spărgătoare de gheață propulsate de motoare cu energie nucleară până în 2035, ci și 16 nave de salvare și sprijin.

În plus, mai multe mari porturi maritime sunt în curs de dezvoltare și un total de 12 noi sateliți urmează să fie puși pe orbită, a spus recent Kulinko într-o conferință.

În 2018, compania Rosatom a fost însărcinată cu responsabilitatea de a dezvolta Calea Maritimă de Nord, ruta de transport maritim care se întinde între arhipelagul Novaya Zemlya și Strâmtoarea Bering.

Primul obiectiv este creșterea volumului anual de mărfuri care trec prin Calea Maritimă de Nord la 80 de milioane de tone până în 2024, ținta stabilită de președintele rus Vladimir Putin în marele său plan național care se întinde pe durata a ultimilor sai cinci ani de mandate.

Noi spărgătoare de gheaţă

Flota extinsă de spărgătoare construită de Rosatom va include până în 2035, cinci spărgătoare de gheață din proiectul 22220, cu o putere de 60 MW și trei spărgătoare de gheață „Lider" de 120 MW.

Trei dintre primele spărgătoare ale proiectul 22220 sunt deja în proces de construcție și un contract pentru construirea primul spărgător din clasa „Lider" urmează să fie semnat înainte de 2020, a spus Kulinko.

„Privim acest proiect cu optimism", a declarat reprezentantul companiei și a adăugat că „Lider" va fi construit la noul șantier naval Zvezda din Vladivostok.

Porturi maritime noi

Primul nou mare port mărit proiectat de Rosatom este terminalul Utrenny de pe coasta golfului Ob. Acesta va deservi companiei de gaze naturale Arctic LNG 2 Novatek, un proiect care va produce în final 19,8 milioane de tone de GNL, începând cu anul 2023.

În această vară au avut loc operațiuni importante de dragare în apele din Golful Ob, și este nevoie de mai multe astfel de operaţiuni ca navele mari să poată naviga către terminalul Utrenny.

Sateliţi noi

Noua infrastructură maritimă la care Rusia lucrează are nevoie şi de supraveghere din spaţiu. Potrivit lui Maxim Kulinko, o serie de noi sateliți trebuie să furnizeze date meteorologice și hidrologice.

,,Până la 12 sateliți vor fi lansați înainte de 2025, ca parte a programului actual, un deliciu destul de scump", a spus el.
În plan sunt, de asemenea, şi sateliți mai mici, care pot folosi echipamente radio-localizatoare și pot asigura cartografierea gheții.

Programul spațial este dezvoltat în colaborare cu agenția spațială de stat Roscosmos și cu serviciul meteorologic de stat Roshydromet.

Ştiri Recomandate