Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
China vrea motoare mai performante pentru avioanele sale de luptă Shenyang FC-31
Compania chineză Aviation Power, deținută de Aero Engine Corporation din China (AVIC), a anunțat că a finalizat punerea în funcţiune a unei noi linii de producție pentru motoarele cu reacție de generaţia a treia, precizează mass-media chineza, citată de publicaţia Defence 24.
de  S.I. Catalin
Shenyang FC-31, cunoscut și sub numele de J-31 sau J-35

Sursa citată precizează că aceasta nou linie de producţie va produce, cel mai probabil, sisteme de propulsie pentru cele mai noi avioane de luptă ale Chinei.

Unii experți au speculat că aceasta este linia de producție pentru motoarele WS-13 care ar urma să fie instalate pe avioanele de luptă JF-17 Thunder, fabricate în Pakistan și pe noile avioane de luptă bimotor de generația a V-a Shenyang FC-31, cunoscut și sub numele de J-31 sau J-35.

Până recent se ştia că această nouă linie de producţie nu numai că trebuia să fie finalizată, ci și trebuia să treacă toate aprobările și inspecțiile de punere în funcţiune, dar cele mai noi informaţii sugerează că producţia de serie a noilor motoare a început deja pe această linie.

Aceste informații indică faptul că inginerii chinezii au depășit, cel mai probabil, piedicile cu care se confruntau în materie de tehnologice, atunci când trebuiau să construiască noi echipamente. Depășirea acestei etape poate însemna începutul producției în serie a acestor aeronave – JF-17 Thunder şi Shenyang FC-31.

Acest lucru poate fi legat de rapoartele privind sfârșitul producție de avioane de generaţia a IV-a J-10C, iar succesorul acestora este considerat J-31 – un avion multi-rol de dimensiuni medii, produse în serie, care după unele surse ar urma să dedicat pentru echiparea portavioanelor Forţelor Navale Chineze.

Motoarele Guizhou WS-13 au fost dezvoltate începând cu anului 2000, certificate până în 2007 și a fost introdus în producţia de serie în  anul 2009. Cu toate acestea, la fel ca alte motoare cu reacție, dezvoltate de industria chineză, WS-13 a avut probleme din cauza unor piese care erau de o calitate scăzută. Drept urmare, se uzau mai repede decât motoarele Klimov RD-93, importate din Rusia.

Ştiri Recomandate