Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
În cele din urmă, tancul turcesc Altay găsește un motor din Coreea de Sud
După îndelungi căutări viitorul tanc turcesc Altay va fi echipat cu un motor fabricat în coreea de sud după ce o parte din componentele sale vor fi ”dez-germanizate”.
de  Eduard Pascu

Producătorul turc de vehicule blindate BMC a ajuns la un acord cu două companii sud-coreene pentru motorizarea viitorului tanc indigen Altay, a declarat pentru Defense News un înalt oficial al BMC.

Sursa a declarat că au fost semnate acorduri cu Doosan și S&T Dynamics pentru a furniza motorul și transmisia pentru Altay.

Programul Altay s-a confruntat cu întârzieri din cauza lipsei unor componente semnificative, cum ar fi motorul, transmisia și armura.

În 2019, administrația Recep Tayyip Erdogan a inclus tancul Altay ca parte a inventarului militar al anului 2020 într-un document guvernamental, dar fără a preciza data la care acesta intră în serviciu.

Turcia spera să echipeze Altay cu motorul german MTU german și cu transmisia RENK, dar discuțiile cu producătorii nemți din ultimii ani au eșuat din cauza embargoului impus Turciei de Germania cauza implicării sale în războiul civil sirian.

Pentru a ocoli restricțiile privind licențele de export germane, companiile sud-coreene vor ”dez-germaniza” unele componente germane din pachetul de motorizare, au precizat surse din cadrul programul Altay.

Coreea de Sud a întârziat producția în serie a tancului K2 Black Panther din cauza problemelor legate de motor și de transmisie.

Primele 100 de unități au fost construite cu un motor Doosan de 1.500 de cai putere și o transmisie automată S&T Dynamics. În cadrul unui al doilea contract, unele tancuri au fost livrate la sfârșitul anului 2016. Dar după ce transmisia S&T Dynamics a eșuat la testele de durabilitate, Administrația Programului de Achiziție a Apărării din Coreea de Sud a anunțat că al doilea lot va avea un pachet de putere ”hibrid” format din motorul dezvoltat local și motorul german și va fi echipat cu sistem de transmisie RENK.

Astfel, companiile din Coreea de Sud vor furniza pachetul de motorizare pentru Altay. Va urma o fază de testare și, dacă totul merge bine, Altay poate fi alimentat de Doosan și S&T Dynamics în termen de 18 luni, a declarat oficialul BMC. 

Programul Altay datează de la mijlocul anilor 1990, dar abia în noiembrie 2018 guvernul turc a acordat BMC contractul de miliarde de dolari pentru fabricarea tancului. La licitație firma BMC l-a învins pe Otokar, care a produs deja patru prototipuri de tancuri Altay în baza unui contract guvernamental.

Contractul implică producerea unui lot inițial de 250 de unități, suport logistic și echiparea unui centru logistic pentru vehiculele blindate.

 

BMC va produce și un vehicul blindat fără echipaj

 

Ca parte a contractului, BMC va proiecta, dezvolta și va produce un vehicul blindat fără echipaj. Contractul prevedea că primul tanc Altay era așteptat să iasă de pe linia de asamblare în termen de 18 luni. 

Programul Altay este împărțit în două faze: T1 și T2. Faza T1 acoperă primele 250 de unități, iar faza T2 implică versiunea avansată a tancului. Turcia intenționează să producă în cele din urmă 1.000 de tancuri Altay, urmată de o versiune fără echipaj.

Acordul s-a dovedit controversat din punct de vedere politic, în special după ce administrația Erdogan a oferit gratuit companiei BMC, pentru o perioadă de 25 de ani, o fabrică de tancuri și turele. La acea vreme, partenerul turc al BMC, Ethem Sancak, era un membru senior al Partidului de Justiție și Dezvoltare al președintelui. Era cunoscut și ca unul dintre cei mai apropiați confidenți ai lui Recep Tayyip Erdogan.

 

Citește și: Turcia este în căutare de soluţii pentru salvarea tancului Altay. Negocierile cu Coreea de Sud continuă

Ştiri Recomandate