Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Leonardo intră în competiția pentru elicopterele Armatei României cu două oferte: AW149 și AW139M
Forțele aeriene
Data actualizării:
Data publicării:
Potrivit unor date informative pe care Leonardo le-a transmis către DefenseRomania, compania e gata să ofere României elicoptere militare multirol. Leonardo va veni cu două propuneri: AW149 și AW139M.

Compania ne-a transmis că „se se mândrește cu o prezență solidă în România și este gata să ofere cele mai avansate tehnologii de rotorcraft pentru a îndeplini cerințele elicopterelor militare multirol naționale”.

Compania este prezentă local prin Leonardo România Aerospace, Defense & Security S.A. (fosta Elettra Communication S.A.) cu sediul în Ploiești.

Leonardo amintește că „după o prezență îndelungată în România în domeniul de aeronave, electronicelor și elicopterelor, în 2010 Leonardo a semnat un contract pentru furnizarea a 7 C-27J pentru Forțele Aeriene Române. În domeniul echipamentelor electronice, cele mai semnificative proiecte au fost realizate în colaborare cu MarcTel SIT pentru furnizarea de sisteme de comunicații către Ministerul Apărării Naționale și către Poliția de Frontieră Română”.

„Elicopterele militare fabricate de Leonardo ar îndeplini în mod ideal cerințele naționale de modernizare a flotei militare de elicoptere, oferind o gamă de produse de neegalat și oportunități de colaborare. Acestea ar include în primul rând modelele AW149 multirol și modelele AW139M”, a mai transmis Leonardo, către DefenseRomania.

Deși nu se specifică, e vorba cu siguranță de licitația privind elicoptere pentru Forțele Terestre. De precizat că mai există oferte din partea Airbus Helicopter cu elicopterul ușor de atac H145M și H215M , Bell cu tandemul AH-1Z Viper - UH-1Y Venom și Sikorsky cu BlackHawk.

În ceea ce privește propunerile celor de la Leonardo, sursa citată oferă informații despre elicoptere:

 

AW149

 

1. -imagine fara descriere- (aw149_00666800.jpg)

Foto: AW149, sursă: Leonardo

 

AW149 este un elicopter militar bimotor multirol din clasa de 8,5 tone care stabilește un nou standard pe piață. Singura aeronavă din noua generație din categoria sa în ultimii 40 de ani, AW149 este concepută pentru a răspunde provocărilor cerințelor multi-misiune din secolul 21 privind capacitatea de a îndeplini misiuni externe și apărare națională, oferind o superioritate tactică excepțională. AW149 este un elicopter de câmp de luptă cu mai multe roluri conceput pentru a face față celor mai exigente și mai dure condiții de mediu, de la deșertul nisipos până la condițiile de îngheț. Mai mult, elicopterul a fost proiectat cu protecții specifice împotriva coroziunii pentru medii sărate și maritime.

 

Sisteme de armament AW149

 

AW149 are un rotor principal cu cinci lame de ultimă generație și un rotor cu patru lame care asigură o deplasare lină împreună cu o viteză mare reprezentativă și zgomot redus. Două turbine puternice cu FADEC asigură performanțe remarcabile în condiții hot&high, precum și un motor un motor adaptat pentru conditii dificile. Elicopterul are o configurație de armă externă, inclusiv lansatoare de rachete ghidate / neghidate, mitraliere și lansatoare de rachete / torpile și poate transporta rezervoare de combustibil auxiliare.

Datorită echipamentului de autoapărare, elicopterul oferă o capacitate extraordinară de supraviețuire. Cabina principală mare neobstrucționată și ușor accesibilă oferă capacitatea de a găzdui până la 18 trupe într-o configurație cu densitate ridicată și oferă o gamă impresionantă de machete modulare cu reconfigurare rapidă pe bază de misiune.

Lista impresionantă a posibilelor capabilități de cabină / misiune este completată de o listă la fel de impresionantă de design și caracteristici avionice. AW149 este echipat cu cele mai noi capabilități operaționale pe timp de zi-noapte, avionică dedicată și o cabină de sticlă compatibilă cu NVG, cu 4 afișaje multifuncționale mari, în timp ce o protecție completă împotriva înghețării este disponibilă opțional. Cu un sistem avionic complet digital cu arhitectură deschisă și echipamente de misiune complet integrate și un pilot automat pe 4 axe, AW149 este conceput special pentru operațiuni moderne pe câmpul de luptă. Senzorii avansați, sistemele de comunicații și partajarea datelor oferă o conștientizare situațională ridicată pentru mediile centrate pe rețea. Prevederea pentru sistemul de avertizare a obstacolelor (OWS), sistemul de avertizare a terenului și sistemul de avertizare (TAWS) și sistemul de evitare a coliziunilor de trafic (TCAS) îmbunătățește în continuare siguranța, reducând în același timp volumul de muncă al echipajului.

 

Un multirol despre care Leonardo spune că e operat la nivel global

 

AW149 se caracterizeaza prin amprentă (acustice, IR și radar) și detectabilitate redusă în toate etapele zborului, capacitatea completă a aeronavei și toleranță la avarie / balistică, scaune pentru trupe și scaune pilot blindate, redundanță completă a sistemului și design sigur, o transmisie unică în lume capabilă să funcționeze în mod normal fară ulei timp de 50 de minute, garantând un nivel de fiabilitate maxim. Sunt furnizate truse pentru instalarea cârligului de încărcare extern, a dispozitivului de salvare, a trusei de rapel și a tuturor celorlalte echipamente aferente misiunii. Manevrarea la sol și rularea ușoară, precum și operarea pe terenuri nepregătite sunt posibile datorită trenului de aterizare semi-retractabil cu energie ridicată de absorbție ridicată a roții din faţă, pentru viteză mai mare.

De la susţinerea în luptă, transportul trupelor și a materialului, SAR de combatere, comandă și control și multe alte misiuni aeriene, AW149 oferă flexibilitatea solicitată unui elicopter modern de susţinere pe câmpul de luptă și execută toate misiunile necesare cu o rentabilitate inegalabilă.

Certificarea militară de către autoritatea militară italiană relevantă a fost obținută în Iulie 2014. AW149, aflat deja în funcțiune la nivel global, este oferit pe piață pentru a satisface cererea unui elicopter cu tehnologie modernă care să înlocuiască elicopterele de generație mai veche în serviciu cu operatori militari din întreaga lume pentru următorii 30/40 de ani. Un pachet cuprinzător de asistență personalizată și soluții de instruire poate fi disponibil pentru clienți pentru a maximiza eficacitatea operațională.

 

AW139M

 

2. -imagine fara descriere- (aw139m__96471600.JPG)

Foto: AW139, sursă: Leonardo

 

Linia de bază a elicopterului AW139 de 7 tone este de neegalat de tipurile concurente, continuă să fie aeronava preferată din categoria sa a celor mai pretențioși militari pentru cele mai critice misiuni și oferă posibilități unice de personalizare, valorificând experiența de lungă durată a lui Leonardo în dezvoltarea și furnizarea cu elicoptere militare. Varianta militară AW139M are o performanță de neegalat și un raport putere-greutate, de asemenea hot&high, cele mai înalte standarde de certificare și siguranță, cabina cea mai spațioasă și avionică avansată de zbor /navigație și misiune și este o platformă cu adevărat versatilă, transmit cei de la Leonardo.

AW139M are o capacitatea de a opera și de a supraviețui pe câmpul de luptă modern, oferind componente structurale, toleranță balistică și redundanțe, manevrabilitate ridicată, abilități excelente de zbor la altitudini foarte mici și se caracterizeaza prin detectabilitate redusă.

 

Sistemul de armament al AW139M

 

Configurația extrem de versatilă permite elicopterului să fie adaptat fiecărei nevoi a clientului în ceea ce privește susţinere pe câmpul de luptă: mitralieră de 12,7 mm, lansatoare de rachete aer- sol și aer-aer, lansatoare de rachete și capacitate DAS completă.

Un elicopter nou, AW139M respectă pe deplin cele mai recente cerințe stricte JAR / FAR29 în ceea ce privește performanța și siguranța. Turbinele sale Pratt & Whitney împreună cu un rotor principal cu 5 lame de ultimă generație oferă performanțe excelente in orice condiții, chiar și în condiții hot&high, cu un raport putere / greutate remarcabil. Cabina mare asigură un nivel ridicat de confort pentru pasageri, cu un compartiment pentru bagaje accesibil atât din cabină, cât și din exterior. Tehnologia de vârf include avionica Honeywell Primus Epic® complet integrată, un AFCS digital pe 4 axe și afișaje color cu ecran plat de mari dimensiuni în cabină. Un sistem avansat de protecție împotriva gheții este disponibil ca opțiune. O nouă abordare de design pe AW139M înseamnă că este echipat cu un număr redus de componente, avionică integrată și accesibilitate ușoară la toate sistemele pentru a minimiza atât întreținerea programată, cât și cea neprogramată.

Proiectat cu capacitate inerentă cu mai multe roluri și flexibilitate de funcționare, AW139M este capabil să transporte până la 10 trupe complet echipate sau 15 pasageri la viteză foarte mare în cabina sa mare deschisă și fără obstacole interne. Stivuirea suplimentară este accesibilă atât din cabină, cât și din exterior. Două uși mari de cabină permit pătrunderea și ieșirea rapidă a trupelor și a personalului. AW139M oferă cea mai bună rezervă de putere a oricărui elicopter din clasa bimotor intermediar. AW139M are o agilitate și manevrabilitate remarcabilă, oferind calități excelente de manevrare într-o gamă largă de condiții de operare, inclusiv „hot&high”. AW139M poate fi adaptat pentru a îndeplini cerințele specifice ale utilizatorului, utilizând o gamă largă de seturi de echipamente de misiune, inclusiv echipamente radio militare securizate V / UHF, HF și SATCOM.

 

AW139M, peste 1000 de livări și 3 milioane de ore de zbor. Elicopterul operează în peste 70 de țări

 

Cu aproape 1100 de livrări până în prezent și peste 3 milioane de ore de zbor înregistrate la nivel global, AW139 este cel mai de succes program de elicopter din ultimii 17 ani de la certificare.

Peste 280 de operatori din peste 70 de țări folosesc AW139 pentru o mare varietate de misiuni, inclusiv utilități, operațiuni speciale, interceptor cu mișcare lentă, securitate internă, supraveghere, aplicare a legii, SAR, suprimarea incendiilor, servicii medicale de urgență, printre altele. Națiunile în care forțele armate au ales sau operează deja AW139 pentru roluri militare sau de securitate includ, printre altele, Italia, SUA (de asemenea, într-o variantă dedicată furnizată de Boeing SUA și desemnată MH-139), EAU, Qatar, Malta și altele.


Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News

DC Media Group Audience
Un C-130 francez a aterizat în premieră la Brașov. Avioane franceze Atlas (transport) și A330 (realimentare aeriană) vor putea fi și ele dislocate aici
Scenariul livrării Ucrainei a unor „F-16 cu armament nuclear” și decolarea avioanelor din România arată că Rusia se teme de F-16
Grecia admite că nu mai poate continua cu atâtea avioane diferite. F-16 Block 30 și Mirage 2000 vor fi vândute pentru a „aerisi” aviația militară
Bombele cu planare sunt asul din mâneca Rusiei ce trebuie rapid neutralizat. FAB-3000 ar fi cu adevărat devastatoare pentru Ucraina
Grecia intenţionează să înlocuiască cererea pentru F-35 Block 3 cu o solicitare pentru versiunea Block 4: Interes pentru utilizarea rachetelor Meteor BVRAAM
Șeful Armatei Poloniei dă de înțeles că e foarte probabil ca Rusia să fi încălcat intenționat spațiul aerian polonez cu o rachetă
De ce Armata poloneză nu a doborât racheta rusă: ”În timp de pace nu avem libertate deplină”
Ministrul lituanian de externe: Data viitoare când o rachetă rusească încalcă spațiul aerian al NATO, trebuie doborâtă
„Tăcere = permisiune”: NATO trebuie să ceară explicații Rusiei, după ce o altă rachetă rusească a încălcat spațiul aerian polonez
Bombardiere americane B-1B au survolat în nord extrem european pe direcția Peninsulei Kola. Rușii au ridicat un avion MiG-31
Sistem de apărare antiaeriană MBDA Mistral 3, integrat pe un blindat Vamtac 4x4, prezentat de gigantul european în cadrul expoziției Eurosatory 2022 de la Paris. Sursă foto: DefenseRomania
EXCLUSIV
România are pe masă o soluție rapidă de rezolvare a problemei SHORAD/VSHORAD: Achiziția comună de sisteme Mistral 3 cu livrare rapidă
Calendarul livrărilor: Ajung încă 4 avioane F-16. România va avea completă în 2024 a doua escadrilă de avioane de luptă F-16
Doisprezece piloți ucraineni urmează în prezent o perioadă de pregătire intensă, dar livrarea primelor F-16 vine la pachet cu multe provocări
F-16 e o himeră iar Kaan un proiect de viitor. Turcia are nevoie urgent de avioane și a demarat negocierile pentru Eurofighter, dar are o problemă
Aeronave NATO de cercetare strategică au survolat intens zona litoralului românesc și apele neutre ale Mării Negre
Dovadă că sistemele occidentale de apărare antiaeriană funcţionează eficient în Ucraina: Activitatea aviației rusești s-a redus semnificativ
Statele Unite au conturat "linii roșii" privind operarea F-16 de către ucraineni: Ucraina poate utiliza aceste avioane doar pe teritoriul său suveran
În ultimele trei luni, piloții militari ruși au lansat aproximativ 3.500 de bombe de aviație asupra pozițiilor armatei ucrainene, adică de 16 ori mai mult decât în anul 2023
La Centrul European de Pregătire F-16 din România au ajuns alte trei aeronave ale Forțelor Aeriene Regale Olandeze
Premieră pentru Ucraina, dezvăluită de o fotografie: Avioane MiG-29 ucrainene pot lansa bombe ghidate franceze AASM (Hammer)
De frica dronelor maritime ucrainene, cargourile rusești folosite pentru transporturi de arme nu mai intră în Marea Neagră, utilizând rute ocolitoare spre Marea Baltică
Avioanele germane au început să arunce ajutor peste Gaza
Ucraina a lansat o ploaie de drone peste rafinăriile rusești. Incendii la mai multe rafinării de pe teritoriul Rusiei
Au deschis șampania la Avioane Craiova. A avut loc primul zbor al unui avion IAR-99 SM modernizat din lotul celor 10 (Video)
Forțele Aeriene ale SUA vor să renunțe la 250 de avioane deodată: F-15, A-10 și chiar F-22 sunt pe listă şi aşteaptă aprobarea Congresului SUA
SUA și-au făcut temele: ATACMS cu rază de 290 km pentru Ucraina în următorul pachet. Americanii au deja în dotare mai modernele rachete PrSM
Numitor comun pentru avioanele F-16 ale României și Poloniei: Rachete de ultimă generație AIM-120 și AIM-9X. Diferențe însă într-un acord gigant anunțat de SUA
Din Alaska în Europa, pe cel mai scurt drum: Deasupra Polului Nord. Americanii și norvegienii se vor parașuta după un zbor peste Polul Nord
Aderarea Suediei la NATO nu a picat bine Rusiei: Avioane MiG-31, cu rachete hipersonice Kinzhal, zbor de intimidare deasupra Mării Baltice

Ştiri Recomandate

Germania va trimite Ucrainei un nou sistem de rachete IRIS-T. Vicecancelarul german Robert Habeck promite continuarea sprijinului acordat ucrainenilor
O dronă de cercetare MQ-4C Triton a SUA monitorizează în Mediterană mișcările Rusiei și transportul de armament în Libia
După ce a vândut avioanele F-16 către România, Portugalia confirmă achiziția de avioane de luptă F-35 Lightning II
Serbia i-a reținut pe directorul adjunct al Poliției din Kosovo și pe alți patru ofițeri de poliție
Germania arestează doi cetățeni cu dublă cetățenie pentru legături cu serviciile ruse de informaţii: Principala ţintă, o bază militară cu tancuri Abrams pentru ucraineni
SUA au dislocat în România un sistem M-LIDS, cel mai nou sistem anti-dronă al Armatei americane. Trageri reale cu efectuate la Capu Midia
De ce sunt tinerii atât de vulnerabili la campaniile de propagandă rusă. Daniela Munteanu (E-ARC): Nu există un glonț de argint în stoparea dezinformării
Israelul duce F-35 la un alt nivel. Zilnic sunt în aer între 35 și 39 de avioane F-35I iar numărul orelor de zbor a crescut cu 565%
U.S. Air Force nu va cumpăra mai mult de 100 de bombardiere B-21 Raider: S-ar putea să inventeze ceva mai bun până când toate aceste avioane vor fi construite.
Un nou episod din „drone la Mihail Kogălniceanu”: Baza 57 confirmă că un UAV s-a apropiat aseară la doar 4 km de turnul de control
O veste bună pentru Ucraina: Ajutorul poate fi deblocat. S-a ajuns la un acord și un compromis. Armament livrat ca în al Doilea Război Mondial, pe sistemul „Lend-lease”
Zelenski, apel către oficialii europeni: Sistemele europene de apărare aeriană trebuie să protejeze Europa direct de pe teritoriul Ucrainei
Cum acționează Rusia împotriva intereselor României, fără a interveni militar. Sergiu Mitrescu (NSC): Rusia percepe Marea Neagră ca un laborator pentru acțiuni maligne
Rușii pleacă din Nagorno-Karabah după ce au reușit cu „succes” să „mențină pacea”. Retragerea, o mișcare pentru a nu angaja Rusia într-un conflict în regiune
MApN, cu motoarele turate la maximum pentru combaterea propagandei ruse. Temele preferate: Militari români în Ucraina și armament românesc în Moldova
Industria de apărare din România face primii pași pentru a se implica în posibila achiziție de blindate turcești Cobra II 4x4 pentru Armată
Ucraina a efectuat unul dintre cele mai reușite atacuri cu rachete împotriva Rusiei (Foto/Video): Au fost distruse mai multe sisteme de rachete S-300 şi S-400
Noi sancțiuni privind Iranul, au convenit liderii UE. Sunt vizate companiile care produc rachete și drone militare iraniene
Germania inițiază un nou program de ajutorare destinat Ucrainei: Se face apel la aliații din UE și NATO pentru accesul la mai multe sisteme de apărare aeriană
Studiul „Bătălia pentru Marea Neagră nu s-a încheiat”, prezentat în SUA. NSC: E necesară o strategie americană pe termen lung la Marea Neagră
Federația Rusă are în vizor și România. Cum reușește Bucureștiul să ofere pe tavă Moscovei un avantaj istoric
Armata ucraineană a trecut de la drone la baloane: În Rusia au fost identificate mai multe baloane meteorologice ucrainene, adaptate pentru misiuni de cercetare și atac
Serviciile ucrainene de informaţii confirmă că au efectuat un atac asupra unei uzine unde Rusia îşi produce bombardierele Tu-22M
Europa se pregătește deja pentru ce se va întâmpla dacă Ucraina va pierde: ''Noua Rusie'' își intensifică deja operațiunile în zonele gri ale Europei de Est
După ce a rămas fără “obiectul muncii”, Rusia a început retragerea contingentului de menținere a păcii din Nagorno-Karabah
Europa are 100 de baterii Patriot și nu poate furniza șapte dintre acestea Ucrainei? Acest argument nu convinge pe nimeni, spune Borrell
Ucraina încă rezistă la porțile Europei, dar capturarea Chasiv Yar deschide rușilor direcții noi. Scenariul cel mai prost: Căderea Ucrainei ar genera riscuri pentru tot Flancul Estic al NATO (ISW)
Confruntarea Iran-Israel: Statele Unite continuă să sporească gradul de pregătire și de integrare a sistemelor de apărare aeriană în Orientul Mijlociu
După o ședință specială referitoare la situaţia din Ucraina, Comisia pentru Informații a SUA a cerut aprobarea imediată a ajutorului militar până la sfârșitul săptămânii
Teheranul avertizează Israelul să nu răspundă: Vom lovi cu arme pe care nu le-ați mai văzut până acum. ”Va fi instantaneu, fără avertisment”
Noapte albă pentru ruși: După ce au distrus un radar ce ”vedea” la 700 km, ucrainenii au lovit un aerodrom militar din Crimeea și o fabrică de rachete S-400 de lângă Moscova
Semnal puternic al SUA: Bombardierele strategice B-1B revin în Turcia, într-o misiune de instruire ”îndelung planificată”
pixel