Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Marina militară pakistaneză a recepționat prima corvetă fabricată în România
După trei ani de la semnarea contractului, Marina militară din Pakistan a recepționat prima corvetă fabricată în România, la șantierul Damen din Galați. Ceremonia de predare-primire a avut loc în Gara Maritimă din Portul Constanța în prezența a numeroase oficialități.
de  Eduard Pascu

Nava de patrulare, Offshore Patrol Vessel 1900 - "PNS Yarmook", este o corvetă modernă construită după varianta civilă dar după cerinţele beneficiarului, care a solicitat montarea unor echipamente militare. Nava nu are blindaj. "În ziua de azi navele trebuie să fie cât mai rapide și cu echipamente moderne. Tehnica contează cel mai mult. Războaiele nu mai sunt clasice, iar amenințările sunt asimetrice", a declarat în exclusivitate pentru Defense Romania, Ed Veen (foto), consilier naval la Damen.

 (w670)

 

Predarea-primirea navei s-a făcut prezenţa reprezentanţilor Forţelor Navale Române şi ai Forţelor Navale din Pakistan, a staff-ului de conducere al companiei și numeroase oficialități. Printre cei prezenți s-au aflat și generalul Florian Coldea și Ovidiu Tender în calitate de invitați de onoare.

 

(w670)

Foto: Generalul Florian Coldea fost adjunct al SRI și omul de afaceri Ovidiu Tender

"În ultimii trei ani am lucrat la acest proiect, la această navă, după licitaţia iniţială din Pakistan. Iar în iunie 2016 am fost aleşi ca ofertanţi preferaţi pentru acest proiect. Proiectul a purtat numele de Corvetă 1900. Nava a fost construită în conformitate cu specificaţiile din Pakistan, noi doar am construit nava, echipamentul, armamentul şi celelalte echipamente vor fi montate pe navă în Pakistan", a mai spus Ed Veen. Acesta este fost comandant de submarin, de corvetă și de fregată. După ce s-a retras din marina militară regală olandeză a fost cooptat de Damen.

Potrivit acestuia, nava este construită pentru operaţiuni maritime de securitate, "operaţiuni vamale, cele legate de poliţie, antipiraterie".

"Diferenţa între o navă cum este aceasta şi o fregată din Olanda este că nava aceasta a fost construită cu specificaţiile comerciale, ceea ce face ca procesul de construcţie să fie relativ mai puţin costisitor, însă aşa cum a cerut Marina Militară din Pakistan s-au adăugat şi nişte elemente specifice navelor militare. Avem o platformă pentru aterizarea elicopterelor, în pupa navei avem o navă rapidă de intervenţie, aceste două elemente mici ale navei sunt foarte rapide, aceasta este caracteristica lor principală. Este o navă modernă care are aceste ambarcaţiuni rapide, însă mici pentru îndeplinirea obiectivelor sale", a mai spus Ed Veen.

 

(w670)

Foto: Semnarea documentelor de predare-primire

Conform reprezentanţilor Şantierului Naval Damen Galaţi, nava are lungimea de 91,25 metri, lăţimea de 14 metri, înălţimea de aproape 31 de metri, pescajul navei goale fiind de 3,75 metri, iar tonajul brut de 2.843 tone, cu putere de 4 x 2.525 bkW - propulsie în linie. Construirea efectivă a navei a durat un an şi opt luni, valoarea contractului fiind între 350 şi 400 milioane de euro.

 

(w670)

 Foto: La prova va fi instalat un tun de calibru 30 mm

Conform informațiilor oficiale nava Yarmook, numră penant F-271, va fi echipată în Pakistan cu două tunuri (la prova și la pupa) cu comandă de la distanță calibru 30 mm, patru sisteme de arme, de asemenea cu comandă de la distanță, calibru 12,7 mm și rachete antinavă. Corveta este echipată cu Naval Combat Management System (NCMS), radar cu rază lungă pentru depistarea amenințărilor aeriene, radar de suprafață, radar de navigație, sisteme infraroșu și camere video dar și cu o suită electronic-warfare. Echipajul navei este format din 12 ofițeri și 82 de marinari. Are o autonomie de trei-patru săptămâni. De la pupa pot fi lansate și drone aeriene sau maritime. 

"O a doua corvetă pentru Marina Militară din Pakistan este deja în lucru", au menţionat reprezentanţi ai şantierului naval de la Galaţi.

(w670)

Foto: Reprezentanții Marinei Militare Pakistaneze și ai constructorului navei

 

(w670)

Foto: Echipamente de navigare de ultimă generație

 

(w670)

Foto: Puntea de comandă 

 

(w670)

Foto: Corveta poate naviga până la mare de gradul 7

 

Președintele Damen, Kommer Damen a declarat că este foarte mulțumit de cum s-a defășurat construcția navei la Galați "avem oameni competitivi iar românii sunt muncitori. Faptul că am reușit să terminăm mai devreme decât era programată această navă dovedește acest lucru." 

(w670)

Foto: Președintele Damen, Kommer Damen

 

Vezi și: Damen Galați a lansat la apă cea de a doua corvetă fabricată pentru Pakistan 

 

Ştiri Recomandate