Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
MiG-31, în cea mai modernă variantă: Rușii integrează sistemul fly-by-wire pe avioanele care vor proteja frontierele nordice ale Federației
27 noi 2021 / 17:06
Modernizarea avioanelor de vânătoare de mare altitudine, MiG-31, va crește eficiența misiunilor lor, în special pentru a proteja frontierele de nord ale Rusiei pe fondul interesului în creștere al altor state pentru zona arctică, a declarat, vineri, generalul-maior Vladimir Popov, pilot militar emerit al Forțelor Aeriene ruse, pentru agenția de presă TASS.
de  Gheorghiță Orjanu
MiG-31

După o primă modernizare principală a aeronavelor MiG-31, prin aducerea la varianta BM, începută în 2007, desfășurată și în prezent, industria de apărare rusă a început procesul de instalare a sistemului de control fly-by-wire, înlocuind astfel  comenzile convenționale de zbor manuale cu o interfață electronică.

Adjunctul ministrului apărării, Alexei Krivoruchko, a vizitat uzina de aviație Sokol (o sucursală a MiG Aircraft Corporation) din Nijnîi Novgorod pentru a inspecta lucrările de modernizare a avioanelor MiG-31. Cu această ocazie, conducerea uzinei l-a informat că eficiența aeronavei va crește de aproximativ trei ori după procesul de reparație și modernizare majoră.

 

Rusia continuă modernizarea MiG-31 în versiunea BM și efectuează teste cu un sistem de control fly-by-wire

 

Principala sarcină a întreprinderii de aviație Sokol este să efectueze reparații capitale și lucrări ample de modernizare la flota de MiG-31 aducând-o la nivelul MiG-31BM, iar această activitate continuă din 2007, a precizat conducerea fabricii.

În plus, se efectuează și teste de stat pe MiG-31BM cu un sistem de control fly-by-wire. „Există o opțiune de modernizare a acestei aeronave, prin care trecem de la sistemul de control mecanic la cel de comandă fly-by-wire, o serie de computere fiind montate pe avion”, a informat conducerea fabricii Sokol, citată de TASS.

Potrivit pilotului emerit, generalul-maior Popov, misiunea principală a aeronavei MiG-31 este protecția spațiului aerian al Rusiei în zona nordică, unde există un număr redus de aerodromuri. Până acum, Rusia a reconstruit, în regiunea polară, zece aerodromuri, care existau în perioada sovietică, a amintit el.

 

MiG-31 vor fi întrebuințate în special pentru a apăra frontierele arctice ale Federației Ruse

 

2. -imagine fara descriere- (mig_31_86206300.jpg)

Avionul de luptă MiG-31, pe lângă înălțimea mare la care zboară, se remarcă și prin autonomia foarte mare (până la 3000 km cu două rezervoare suplimentare și patru rachete R-33E la bord), pentru o aeronavă cu misiuni de vânătoare, făcându-l cel mai potrivit pentru Arctica.

Pe 26 martie, potrivit TASS, pentru prima dată în istoria marinei ruse, două MiG-31 au efectuat un zbor deasupra Polului Nord cu realimentare în aer.

După anul 2017, avionul a devenit și o platformă pentru sistemul de rachete hipersonice aeropurtate Kinzhal, iar noul model a fost numit MiG-31K.

În prezent, o escadrilă de MiG-31K cu rachete hipersonice Kinzhal este în serviciu de luptă experimental în Regiunea Militară Sud a Rusiei. De asemenea, un regiment de aviație cu aeronave MiG-31BM, staționat la Kansk, în regiunea Krasnoyarsk din Siberia de Est, urmează să fie dotat cu rachete hipersonice Kinzhal până în 2024.

O aeronavă cu sistem de control fly-by-wire este mai ușoară și mai sigură decât un design similar cu comenzi convenționale. Acest lucru se datorează greutății totale mai mici a componentelor, riscului mai scăzut de defectare a elementelor  electronice comparativ cu cele mecanice și stabilității mai mari a aeronavei prin eliminarea sistemelor mecanice voluminoase și cu mase mari, care, de regulă, introduc limitări în zborul avionului.

 

Sistemul fly-by-wire

 

Prima aeronavă pur electronică fly-by-wire fără rezervă mecanică sau hidraulică a fost Apollo Lunar Landing Training Vehicle (LLTV), care a zburat pentru prima dată în 1968.

Avionul de pasageri Concorde a fost prima aeronavă din lume în producție de serie cu sistem fly-by-wire analogic, iar avionul de luptă F-16 primul din lume cu sistem fly-by-wire digital.

Alte evoluții în modernizarea comenzilor aeronavelor sunt:

            -  ”fly-by-optics”, cu folosirea fibrelor optice, care dau o rezistență mai mare la perturbările electromagnetice;

            - ”power-by-wire”, circuitele hidraulice care sunt voluminoase și grele sunt înlocuite cu sisteme electronice;            - ”fly-by-wireless”, prin care cablurile electrice/optice sunt înlocuite cu dispozitive și sisteme fără fir;            - ”sisteme inteligente de control al zborului” - îmbunătățirile sunt în principal actualizări de software la sistemele de control de zbor digitale complet computerizate existente.

 

Ştiri Recomandate