Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Preşedintele Andrzej Duda: O companie de origine germană vrea să influenţeze alegerile prezidenţiale din Polonia
Preşedintele Andrzej Duda a sugerat vineri că Germania încearcă să se amestece în alegerile prezidenţiale din Polonia, după ce un tabloid deţinut de germani a informat despre o graţiere pe care şeful statului polonez a acordat-o unui bărbat care şi-a ispăşit pedeapsa într-un caz de pedofilie, transmite Reuters.
de  S.I. Catalin

Andrzej Duda, un conservator aflat într-o cursă electorală strânsă cu un adversar de centru în turul al doilea al scrutinului prezidenţial din 12 iulie, şi-a manifestat supărarea generată de informaţiile publicate de tabloidul polonez Fakt.

,,Axel Springer, o companie de origine germană care deţine ziarul Fakt, vrea să influenţeze alegerile prezidenţiale poloneze?" s-a adresat electoratului Duda, un aliat al partidului Lege şi Justiţie (PiS), în timpul unei miting electoral în oraşul Boleslawiec din vestul Poloniei. "Vor germanii să aleagă preşedintele în Polonia?'' a continuat candidatul prezidenţial.

Informaţii despre cazul pentru care s-a acordat graţierea în luna martie au fost publicate iniţial de cotidianul Rzeczpospolita, însă Fakt a revenit cu mai multe detalii joi.

Ministrul justiţiei Zbigniew Ziobro, care este şi procuror general, a confirmat că graţierea are legătură cu un caz de pedofilie, dar a precizat că aceasta a constat doar în ridicarea ordinului de restricţie şi că bărbatul îşi îndeplinise întreaga sentinţă.

Duda a aplicat legea graţierii în urma solicitării unei victime ajunsă acum adultă, a adăugat Ziobro pentru postul public de televiziune TVP.

Potrivit Fakt, bărbatul şi-a încheiat pedeapsa în urmă cu cinci ani.

Mai devreme în cursul zilei de vineri, purtătorul de cuvânt al campaniei lui Duda a cerut ambasadorului Germaniei la Varşovia să discute cu proprietarii Fakt. "Nu vrem acest tip de imixtiune străină în procesul electoral", a declarat purtătorul de cuvânt Adam Bielan la postul public de radio PR1, potrivit Agerpres.

Ambasada Germaniei a refuzat să comenteze şi a direcţionat solicitarea către ministerul afacerilor externe de la Berlin.

Fakt a negat orice imixtiune în alegerile din Polonia, afirmând într-o declaraţie pe site-ul său web că publicaţia este condusă de jurnalişti şi editori polonezi.

PiS acuză de multă vreme instituţiile de presă deţinute de străini de implicare în afacerile interne ale Poloniei. 

Ştiri Recomandate