Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Prototipul primului vehicul blindat amfibiu hibrid pe șenile a fost prezentat de Ucraina la IDEX-2021 (Video)
O echipă de dezvoltare ucraineană condusă de profesorul universitar Aleksandr Kuznețov din cadrul Universității Harkov a Forțelor Aeriene, împreună cu specialiști ai producătorului de vehicule blindate Streit Group din Emiratele Arabe Unite (EAU), au creat “prima mașină blindată multifuncțională hibridă din lume care funcționează cu motor electric și este capabilă să plutească”, după cum a prezentat-o presa ucraineană.
de  Cătălin Costea

Vehiculul amfibiu hibrid, pe șenile de cauciuc, denumit "Storm", a fost prezentat de dezvoltatorii ucraineni la expoziția IDEX-2021, care se desfășoară în perioada 21-25 februarie în Abu Dhabi, capitala EAU.

Deși primul prototip a început să fie construit în Kiev în urmă cu câțiva ani, acesta a fost finalizat doar în EAU.

Potrivit dezvoltatorilor, vehiculul poate rezista la valuri cu înălțimea de până la 1,5 metri, iar pe nisip este capabil să dezvolte o viteză de până la 140 km/h și să funcționeze fără oprire între 18 și 36 de ore.

"Mașina are armura fabricată în Finlanda. Am comandat amortizoare cu o sarcină de 65 de tone în Australia. Bateria electrică a fost fabricată în China, conform planurilor noastre, la aceeași fabrică în care sunt fabricate bateriile pentru Tesla. Compania din Sharjah (EAU) a fabricat la comandă șenilele din cauciuc, mai rezistente și mai convenabile decât ale omologilor existenți pe piață. Dacă în mod normal o șenilă deteriorată nu poate fi decât aruncată, șenilele noastre pot fi reparate doar prin înlocuirea părții deteriorate. Aceasta reduce costul său cu aproape 70% comparativ cu alte modele existente pe plan mondial", a declarat Aleksandr Kuznețov.

În pofida faptului că ideea dezvoltatorilor ucraineni este considerată inovatoare, că a fost prezentată autorităților și că s-a bucurat de sprijinul unor parteneri străini, în Ucraina o astfel de tehnică, fie și la nivel de prototip, nu a putut fi creată.

"Nu am putut face toate acestea la Kiev. Ideea noastră în Ucraina a fost percepută ca fiind ciudată. Nu există sprijin și finanțare. Condițiile economice și administrative din Emiratele Arabe Unite sunt mult mai bune. Am găsit rapid parteneri care ne-au oferit condiții și asistență tehnică, dar nu s-au amestecat deloc în proces", a mai precizat Aleksandr Kuznețov, citat de defence-ua.com.

"Am ajuns în septembrie, am înregistrat compania în câteva zile și am început să lucrăm. Nu este nevoie să plătim taxe, nici măcar 5% TVA, deoarece producția noastră se află într-o zonă economică gratuită. Când mașina a fost trimisă la expoziție, vameșii ne-au ajutat să rezolvăm toate aspectele legate de acte. În general, am fost ajutați foarte mult aici", a subliniat profesorul ucrainean plăcut impresionat de sprijinul și respectul pe care statul arab îl acordă cercetării și inovației.

 

 

Ştiri Recomandate