Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
USS Gerald Ford, cel mai nou portavion american, a efectuat al treilea test cu explozie de mare putere (Foto/Video)
Primul portavion din clasa Gerald Ford a finalizat suita de teste la șoc (Full Ship Shock Trials - FSST). USS Gerald R Ford (CVN 78) a efectuat, pe 8 august, al treilea și ultimul eveniment exploziv în largul coastei peninsulei Florida, zona Jacksonville, au precizat Forțele Navale ale SUA, într-un comunicat de presă.
de  Gheorghiță Orjanu

Prin folosirea muniției reale, FSST validează duritatea navei la șoc și capacitatea de a susține operații într-un mediu de luptă simulat. În cele patru luni de testare, portavionul a rezistat impactului a trei explozii subacvatice fiecare de 40.000 kilograme, care au avut loc la distanțe progresiv mai apropiate de navă.

Căpitanul Brian Metcalf, managerul programului PMS 378 (de realizare a primului portavion din clasa Gerald Ford) , a declarat: „Marina a proiectat portavionul, folosind metode avansate de modelare computerizată, testare și analiză pentru a se asigura că navele sunt întărite pentru a rezista condițiilor dure de luptă. Aceste încercări la șoc au testat rezistența portavionului și a echipajului, furnizând totodată seturi ample de date care vor fi utilizate în procesul de validare a durității navei la șoc.

Metcalf a adăugat: „Testele au demonstrat (…) că nava va putea rezista șocurilor formidabile și va continua să funcționeze în condiții extreme.”

În continuare, portavionul va reveni la docuri timp de șase luni pentru upgrade-uri tehnice planificate (Planned Incremental Availability - PIA), în care vor fi efectuate inspecții suplimentare detaliate, vor fi evaluate orice daune suferite în timpul exploziilor de mare putere și vor continua lucrările de modernizare și întreținere. Ulterior, vor urma antrenamentele în vederea desfășurării navei în cursul anului anul 2022.

Primele două teste FSST ale portavionului au avut loc pe 18 iunie și iulie 16, în acest an.

Marina SUA a efectuat teste FSST de-a lungul mai multor decenii, astfel: în 2016, navele de luptă la litoral (LCS - littoral combat ship) USS Jackson (LCS 6) și USS Milwaukee (LCS 5); în 2008 nava de debarcare din clasa San Antonio, USS Mesa Verde (LPD 19); în 1990, nava de asalt amfibie USS Wasp (LHD 1); în 1987, crucișătorul USS Mobile Bay (CG 53) din clasa Ticonderoga. Ultimul portavion supus la FSST, a fost USS Theodore Roosevelt (CVN 71) în 1987.

Clasa Gerald Ford reprezintă prima investiție majoră de proiectare în portavioane după anii 1960, fiind destinată să lucreze cu noile tehnologii de luptă, în special aripa aeriană de ultimă generație.

Comentariul autorului: Cu un deplasament de peste 100.000 de tone, portavionul Gerald Ford este considerat cea mai mare navă de război din lume.

Una dintre îmbunătățirile semnificative constă în prezența, în premieră pe o singură navă de luptă, a două dintre cele mai performante radare radare din lume - AN/SPY-3 și AN/SPY-4, care prin lucru conjugat fac o identificare 3D de mare precizie a țintelor, inclusiv cele critice cum ar fi rachete balistice de mare viteză cu o traiectorie finală aproape verticală și rachete de croazieră, care zboară la foarte mică altitudine.

O a altă noutate este reprezentată de catapultele pentru decolarea aeronavelor, care vor fi pe bază electromagnetică (EMALS - Electromagnetic Aircraft Launch System), înlocuind vechiul sistem de propulsie a catapultei prin abur. Potrivit proiectanților navei, se va elibera o zonă considerabilă sub punte, numărul de decolări va crește cu 25%, numărul de membri ai echipajului va scade cu 25%, iar în 50 de ani de viață ai portavionului, costurile operaționale se vor reduce cu 4 miliarde de dolari.

 

 

Ştiri Recomandate